Va fan? Förkyld?



Jaha. Då blev man sjuk. Började med ont i halsen igår och har fortsatt med snor i näsan och hosta idag. Förkylning. Och alla vet ju hur synd det är om oss grabbar när vi är förkylda.

Hade möte med kultur och fritid igår. Tyvärr är det svåra tider så nu får Rockstad börja stå på egna ben lite tidigare än planerat. Inte en krona att vänta från kommunen det här året. Det blir till att gnugga geniknölarna ordentligt om det ska bli kul på Fjordfestivalen.

Trummis-låtar. Ska kanske förklara min tanke lite mer. Det är ju inte som så att Tomas tänkt utse världens tio bästa trumslagare. Jag har nog helt enkelt tänkt att lista tio låtar som jag tycker det är grymt att lira lufttrummor till. För vem är jag att säga vilka som är bäst?

Bokade biljetter till rekordmatchen igår. Frölunda vs. Färjestad på Gamla Ullevi den 28 december. Tror att det kommer bli hur tufft som helst. Strax över 30.000 biljetter har släppts och det lär bli utstålt. Alla sittplats sålde slut första dagen så vi fick nöja oss med ståplats.

Hade planerat en tripp till Göteborg ikväll. Bajen är på besök och ska sno med sig tre poäng från GAIS. Nu blir det TV istället. Känns sådär vettigt att ställa sig utomhus med en grym förkylning i faggorna. Men va fan. Jag får ju de bästa repriserna.

Nummer 9. En ganska viktig position om vi snackar fotboll. Nu snackar vi om Tomas egensnickrade tio-i-top lista över grymma trumlåtar. Och som sagt så är det inte en lista över världens i särklass bästa trumslagare utan tuffa låtar. Dagens bidrag står Scott Travis för. Han har gjort en del fräcka grejer men frågan är om inte Painkiller är den tuffaste. Första gången man hörde introt så höll det ju på att gå för en annan.

1. -
2. -
3. -
4. -
5. -
6. -
7. -
8. -
9. Scott Travis (Judas Priest) - Painkiller
10. Mike Portnoy (Dream Theater) - Pull Me Under

Rekommenderad längd för ståplats: 170cm

Gå hem från jobbet och bädda ner sig? Ja det hade varit skönt. Men nu har jag ju klarat halva dagen så det är bara att bita ihop.

Tippa resultat? Nej jag är ju sjukt dålig på det. Men okej. Jag tror att vi vinner med 3-1 idag. Tror alltså.

Hårdrock på er!


Judas Priest - Painkiller (live)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0