Ödmjuk? Absolut!



Seger! Äntligen!

Jag hade helst vilja inleda med "förnedring" eller "utspelning". Men tyvärr så kan jag inte det. Jag får helt enkelt bara vara väldigt nöjd med tre poäng i gårdagens derby. 1-0 var inte rättvist någonstans. Men som vi själva så bittert fått erfara så handlar det ju inte om vilket lag som har mest bollinnehav, flest hörnor eller slår mest korrekta passningar. Det handlar om att göra mål. Och det gjorde vi. Eller ja. Det var vi som fick in en boll i deras mål. Med hjälp av en djyrgårdare.

Tillbaks på jobbet idag. Trodde faktiskt att det skulle bli ett litet samtal med hövdingen efter de sura minerna förra veckan. Han tyckte väl si och så om att jag hade semester i slutet av förra veckan då affärssystemet inte är färdigt än. Men med tanke på att jag dels ansökte om ledigt för cirka två månader sedan och dels inte kan ett skit om programering så tyckte jag att jag gott kunde få vara lite ledig efter att ha jobbat hela sommaren.

Och nu har vi börjat ladda inför helgen. Premier League drar igång vilket innbär ännu mer fotboll att titta på. Pool möter Tottenham borta i första omgången på söndag. En hyfsad värdemätare måste jag säga. Ska vi vara med och slåss om guldet i år så räknas inget annat än tre poäng i premiären.

Och dagen innan (på lördag alltså) spelar Bajen mot Elfsborg. Med lite nyvunnet självförtroende efter matchen igår och förhoppningsvis ett lika bra lir som vi hade 2-3 matcher innan gårdagens drabbning så känns tre poäng inte alls otänkbart. Elfsborg har egentligen inte gjort ett övertygande resultat sedan i maj när man slog Halmstad med 4-0. Om man tycker att det är övertygande. Segrar mot ÖIS, djyrgården, IFK Trollhättan och Bollebygd imponerar inte. Och nu senast stryk på hemmaplan mot Gefle. Jag är fylld med optimism.

Ikväll ska det förhoppningsvis bli lite planering. Min vän Christer har fått en snilleblixt och nu ska den förädlas. Kan bli riktigt kul.

Nedlåtande sms? Nej jag skickade faktiskt aldrig något. Varför? Av medkänsla skulle jag tippa på. Jag förstår precis hur dåligt den här specielle djyrgårdaren mår.

Men det kliade ändå lite i fingrarna.

Djyrgården åker ur i år!!

Igor Armas är kungen!


Airbourne - Running Wild (feat. Lemmy)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0