Ja, vi elsker dette landet...



Landet med det leende folket.
Landet med det pratsjungade folket.
Landet med den vackra naturen.



Landet som tar dina pengar!

Det är sinnesjukt dyrt i Norge. En dosa snus på dygnet-runt-öppna-tappen 200 meter bort går på 78 kronor. Norska kronor. Tur att man kom ihåg att köpa med sig det. En kebab med pommes går loss på 110 spänn. Om det inte är efter klockan elva på kvällen för då får du punga upp med 145 kronor. Fortfarande norska. Och vill du surfa i mer än de tolv timmar som ingår när du slaggar på hotell. Ja då nyper de ytterligare 75 kronor från dig. För fyra timmar. Naturligtvis norska pengir det också.

Förutom att allt kostar i runda slängar dubbelt så mycket som hemma i "billiga" Sverige så är Norge ett alldeles förträffligt bra land. Väldigt trevliga människor som vet hur man kör i en rondell. Vi borde skicka upp en del folk från oss på kurs tror jag.

Det här blir sista kvällen på minisemestern. Jo jag är här med en ljud- och ljusfirma men även om det är jobb inblandat så ser jag det som lite semester. Bara att få komma bort från de vanliga rutinerna gör att jag laddar upp batterierna. Det behövdes verkligen nu efter att man jobbat hela sommaren plus all stress som varit med det nya affärssystemet.

Vissa perioder så fastnar man för olika artister. Inte som att få en låt på hjärnan för det är oftast inget positivt. Jag menar att fastna för en artist för att det är så jävla bra. Oftast handlar det om hårdrock för Tomas. Nu har jag dock hamnat i Thåström-träsket. Jag behöver väl inte förklara vem det är och att mannen är fullkomligt lysande. Nu är jag inget hardcore-fan utav Thåström som lyssnar på allt annat än hitsen. För det är nog snarare tvärtom. Jag kan hitsen men jag har ingen aning om hur Joakim växte upp eller ens vad första solo-plattan heter. Om jag inte Spotify-fuskar då. Jag tycker helt enkelt att skiten är grymt bra och bjuder därför på min senaste veckas playlist.

Klicka där --> Thåström hardcore collection

Nu har Tomas två alternativ. Eftersom vi inte ska dra bort till diskoteket förän klockan sex så kan jag antingen...

1. Dra runt här i Porsgrunn (som förövrigt inte alls ligger norr om Oslo) i några timmar. Det är ju ändå schysst väder och en ny stad att upptäcka.

2. Börja förbereda nästa helgs jobb.

Det hade varit smart att välja alternativ nummer två. Eftersom jag inte kommer ha supermycket tid över i veckan så kommer jag få göra allt på lördag förmiddag annars. Men med tanke på vädret så lockar nog alternativ ett lite mer. Får se om det är någon annan som är vaken och orkar promenera lite.

Bajen-djyrgården imorgon. Jag vågar faktiskt inte ens tänka förlust. Det hade varit värt ofantligt mycket att plocka tre poäng imorgon. Dels får vi en aningens stabilare mark att stå på. En förlust innebär att dif går om oss och det är allt annat än bra. En vinst innebär inte bara fastare mark. Det innebär också att Tomas kan få skicka iväg ett riktigt hån-sms. Jag hade nästan kunnat offra en utav de tre poängen bara för att få skicka just det smset.

Liverpool byter vår passningssäkraste spelare mot en italienare som är skadad i två månader? Ja det är sant. Eller byter och byter. Vi sålde Alonso för £32 miljoner och betalar "bara" £18 för Aquilani. Nu är det ingen dålig spelare vi får. Men dock. Han är skadad eller rättare sagt. Han återhämtar sig efter en operation. Är vi säkra på att han blir helt återställd? Ja det får jag verkligen hoppas. Bortsett att Alonso försvinner så tycker jag det ser något bättre ut än ifjol. Hade varit kul med en riktigt bra vänsterytter också. Om nu inte Babel får för sig att utvecklas till den fotbollspelare vi trodde/tror att han ska bli.

Vill inte ens fundera på vad den Ringnes som jag tog ur minibaren igår kommer kosta mig.

Alternativ ett it is! Mest troligt själv.

Är jag hemma till klockan fyra imorgon så syns vi Butlers och skriker "Forza Bajen in med bollen...". Hinner jag inte hem så tackar jag mig själv för att jag spelat in matchen. Då blir det till att aggera nervrak på egen hand hemma i soffan.

Min telefon är avstängd efter fyra imorgon bara så att ni vet.




Kenta - Just Idag Är Jag Stark

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0