En väldigt bra dag!!

Just nu när jag sitter här i min ensamhet och summerar födelsedagen är jag nästan mest nöjd med att jag inte drack igår. Dels var det ruggigt skönt att inte vakna upp schleten. Och sen hade nog dagen inte blivit lika "aktiv" som den varit med sprit på väg ut ur kroppen.

Dagen inleddes med lite guitar hero. Sen blev det potatismos och ugnstekt falukorv hos mormor och morfar. Mästerligt gott. Dessutom blev det massa över så matlådan till imorgon är räddad. Sen promenerade jag i det grymma vädret till Butlers och tog en kaffe med Tobbe och Micke innan det blev handboll. Kropps skulle spela till sig en plats i allsvenskan. Och det gjorde de ju. Men det satt långt inne. 27-26 tillslut efter upphämtning och vändning sista fyra minuterna. Sen fick jag avnjuta andra havleken av Liverpool vs. Aston Villa. Tråkig match det där. 3-0 i paus och sen 5-0 totalt. Så på de tre senaste matcherna har Pool gjort 13-1. Och det är på lag som Real Madrid, Man United och Aston Villa. Rätt okej facit. Sen blev det seger-öl och lite mat på Butlers med trevligt sällskap. Dagen ska avslutas med täcket i soffan. Och en bra film.

Måste säga tack här också för alla gratulationer idag. Dels via samtal och sms. Men även via mail, msn och Facebook. Vad hade vi gjort utan datorn? Hade 61 nya händelser när jag loggade in på Facebook. 54 var grattis-meddelande. Tro det eller ej men lite rörd blev jag.

Rörd med upp framför (upprörd med andra ord) blev jag däremot igår när en kompis trodde att det var jag som skrikit ut "må socialnämnden brinna i helvetet". Nummer ett så slutade jag på GG i höstas så det kunde omöjligt vara jag. Och sen. Varför skulle jag säga något sådant överhuvudtaget? Jag är ju ändå 31 och lite mer mogen än att hålla på med sånna dumheter. Fast det är klart. Jag var ju bara 30 förra lördagen.

Sen måste jag berätta om ballaste presenten. Fick ett paket på posten i fredags. Från Norge. Nyfiken? Ja Tomas är alltid grymt nyfiken. Det var Susanne som hade vänligheten att skicka ett paket med Veet. Alla flickor vet ju vad det är men för boysen; det är vax! Storyn är att på Graspop (tror jag det var) ifjol fick Susanne syn på min rygg. Jag är ingen apa utan stoltserar med två fläckar. Dem ville naturligtvis Susanne vaxa bort vilket jag i ett dimmigt tillstånd sa ja till. Nu, snart ett år senare, verkar det som att jag ska få äta upp det. Men man är väl man!?

Liverpool är världens bästa klubblag för tillfället. Basta!

Grattis Kropps! Nu håller vi tummarna för att damerna kvalar sig kvar i elitserien.

Sista kvällen på GG ikväll. Som jag sagt tidigare så är det väldigt olyckligt för Uddevalla att ytterligare en krog stänger. Och jag tycker synd om de som jobbar där. För det är ju inte deras fel. Men samtidigt skrattar och njuter jag lite. Sjukt? Ja kanske.

Tack igen alla inblandade för en grymt trevlig och bra dag!

I salute you!


AC/DC - For Those About To Rock (live @ Donington '91)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Jag ser SÅÅÅ fram emot det...En liten sadist i mig gnider sina händer av förväntan! :)

KLART du e man nog.(eller..?)

RITSCH-RATSCH,Hahaha!!!!

2009-03-24 @ 22:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0