Ridå!

Jaha. Så var den här hockeysäsongen över. En fruktansvärt märklig säsong. På pappret har vi ett av Sveriges bästa lag. När vi spelar som bäst är vi Sveriges bästa lag. Men det händer ju tyvärr allt för sällan. Man skulle kunna sammanfatta Frölundas säsong genom att jämföra den med Thomas Anderssons domarnivå.

Har fått sova en stund på dagen. Det lär behövas i och med att man gick upp klockan sju och ska vara vaken till klockan åtta imorgon bitti. Det är kul med lite udda aktiviteter. Och dessutom bjuds det på kaffe och macka hela natten plus att Magnus tar med Risk. Heja heja. Återstår bara att se om det funkar likadant med dagens ungdom som det gjorde för Tomas för 15 år sedan.

Portugal-Sverige ikväll. Eftersom vi börjar dagisarbetet klockan 22 så får vi förlita oss på metal-blastern. Jag stog på löparbandet på gymmet idag och funderade lite på hur min startelva skulle se ut. Och jag kan säga att den är inte helt överrensstämmande med förbundskapten Lagerbäcks elva. Nu bjuds vi på ganska många skrällar. Den största är väl att Adam Johansson ska ta hand om Christiano Ronaldo. Nu brukar ju han filmstjärnan vandra rätt mycket över planen så att de flesta kommer ställas mot världens bäste men det är ändå Adam Johanssons uppgift från skratch. Sen Samuel Holmén till vänster och Rasmus Elm till höger på mitten är också lite skräll. Nog för att jag vill ha med Elm men jag vet inte om jag satt honom till höger. I övrigt hade jag nog bara spelat Petter Hansson i mittlåset med Mellberg istället för Majstorovic.

Till nästa säsong så måste det införas fyr-domar-system i elitserien. Om det saknas pengar för att ha det i serielunken så får det väl räcka med slutspelet då. Håller tummarna för ett snabbt beslut innan finalerna i år.

Mitt tips är att Färjestad kör rätt över HV71. Fast å andra sidan så har mina senaste tips stämt så där.

Tror tyvärr att Adam Johansson kommer bjudas på en 90 minuter lång berg-och-dalbana som han inte är beredd på.

Hockeyn är slut för i år så nu pratar vi inte mer om det!

Ha en sjukt bra lördag kompisar!

Over and out.


Jethro Tull - Aqualung

Kommentarer
Postat av: Annah

Det där tipset inför finalen håller jag helt & hållet med om vännen! =)här ska köras över!

2009-03-29 @ 10:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0