Födelsedag minsann

Söndag. Söndag. Söndag! Och tänka sig. Det är ingen bakis-söndag. Skönt. Ska strax promenera upp till mormor och morfar för lite söndagsmiddag. Det var längesedan jag var och hälsade på nu och det skäms jag lite för. Vi bor ju ändå i samma stad och vad kan det ta. Max 20 minuter att gå dit.

Hade tänkt att se på Kropps sista match i division 1 idag. Förhoppningsvis vinner de mot H65 Höör och tar klivet upp i allsvenskan. Men nu blev ju helt plötsligt Liverpools match grymt viktigt. Missförstå mig inte. Det är alltid viktigt när Pool spelar. Men i och med att äckliga United fick stryk igår (när hände det två matcher i rad senast?) så har vi ju guldläge att haka på nu. Aston Villa kan bli en tuff nöt men det ska vi klara.

Sista kvällen för ett av de stora ställena i stan ikväll. Tråkigt? Ja alltså Uddevalla behöver ju verkligen inte bli av med ytterligare ett nöjesställe. Epitetet Sveriges tråkigaste stad är ruskigt nära. Men om jag sörger att GG får indraget serveringstillstånd. Nej absolut inte. Ger man sig in i leken får man leken tåla. Och nu har den gubben lekt färdigt. Man får liksom vad man förtjänar. Förhoppningsvis kan någon vettig människa ta över och göra något bra utav det. Men mest troligt är väl att det inte blir krogverksamhet alls i de lokalerna längre.

Ja och så har den där dagen kommit. Min mor blev lite irriterad på mig när jag sa att jag inte ville bli firad. Men ärligt. Jag blir  31 idag och hur viktigt känns det? Jag ska som sagt gå upp till mormor och morfar och få mig god födelsedagsmat. Det räcker för mig. Och om någon nu skulle känns sig tvingad så köp en trisslott eller något.

Måste erkänna att Dead By April - Losing You är en rätt så grym låt.

Och Kreators senaste Hordes Of Chaos sparkar riktigt mycket röv.

Sveriges tråkigaste stad. För det första. Vem är det som bestämmer det? Sen vem är det som bär ansvaret för att en stad är tråkig? De som försöker driva olika nöjesverksamheter men inte får något gehör? Stadens politiker? Eller kanske stadens invånare som bara gnäller? Jag vet vad jag svarar.

Hårdrock på er vänner!


Kreator - Hordes Of Chaos

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0