Hårdrock är bensin

Ska vi börja det här inlägget med att vara supersvensk och prata om vädret? Ja det tror jag nog. Känns grymt bra att våren har kommit. Okej att det kom lite snö natten till igår. Det skiter vi i. Solen skiner och det är väl en tio grader. Minst.

Ny match ikväll. Och nu kan Frölunda verkligen bevisa att vi ska ta finalplatsen. Matchen i måndags vanns ju relativt enkelt och 2-1 i matcher ska vi inte tappa. Eller? Nej det tycker jag inte. HV såg ruskigt trötta ut andra hälften senast. Frågan är om de lyckas samla energi på en dag. Och nu är det dessutom match två dagar i rad så vinner Frölunda ikväll vågar jag nästan lova att det är klart.

Den andra serien då? Det finns inte en janne att Färjestad missar final i år. Men frågan är hur det går där. Karlstads-pôjkarna har ju spelar åtta träningsmatcher medans Frölunda (för det blir väl vi i final) kommer att ha spelat minst tio slutspelsmatcher. Tror inte Färjestad är beredda på det.

Och hur bra är egentligen deras målvakt? Jonas Gustavsson satte både slutspels- och elitserierekord i måndags. Men det hade Honken eller Stefan Liv också gjort om de fått möte Brynäs och Skellefteå.

Punkt för sporten.

Tomas skaffade Twitter igår. Och ärlilgt så förstår jag faktiskt inte själva grejen. Twitter har blivit hysteriskt populärt bland medie- och kändisfolk. Men jag är rätt övertygad att om ett par månader så är det inte lika roligt längre. Jag ska nog avregistrera mig ikväll. Blogg och Facebook får faktiskt räcka.

Tog ett ganska stort beslut igår. No Graspop för Tomas i år. Nog för att det är Christer som bestämmer vilken festival vi ska åka på. Men jag tror inte han vill åka dit i år faktiskt. Får sikta in mig på Lamb Of God på Sonisphere istället. Och Sweden Rock då naturligtvis.

Ska vi snacka lite allvar också. Tomas är stor och stark. Mentalt. Jo oftast. Men ibland kommer det kommentarer som inte ens jag är beredd på. Onödiga kommentarer känns det som. Fick en sådan idag. Egentligen inget märkvärdigt utan mest Tomas som är känslig tror jag. Jag har blivit bättre med åren på att inte bry mig så mycket om vad folk säger. Eller tycker och tänker. Men ibland så.

Det musikaliska nätverket växer. Idag har det knutits kontakter i Lidköping. Det kan förhoppningsvis utmynna i lite tuffa band att plocka till staden. Och förhoppningsvis får vi bra backup och respons för våra sommarplaner. Hoppet är det sista som överger människan säger de ju. Och nu hoppas vi riktigt mycket.

4-1 till Frölunda ikväll. Känns det som något vi kan vara överrens om?

Spotify is da shit gott folk. Dagarna på jobbet bara flyger fram sen det kom hårdrock innaför dörrarna.

Idag lyssnar vi Saxon. För Saxon är världens bästa band.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0