I väntan på nästa OS



Lördag morgon och ur sängen klockan sju. Känns väl egentligen sådär vettigt med tanke på att jag jobbade igår. Men jag har gett mig lite den på att jag ska försöka lära mig tjusningen med F1. Första kvalet inför årets säsong har bevittnas men Tomas är nog inte särskilt mycket klokare. Jag får nog försöka haka på min fanatiske polare Magnus någon eller några gånger om det ska bli ordning på det. Vilka håller jag på då? Svår fråga. Kan nog inte svara på det faktiskt.

Hur var det på Butlers (eller Bulten som vissa vill kalla det) igår då? Som vanligt så fanns både ups and downs. Kvällen slutade dock på ungefär samma sätt som vanligt. Minus tio personer i lokalen och Just Idag Är Jag Stark på stereon. Det blir ändå bättre och bättre. Känns som att folket kommer upptäcka att Butlers är ett väldigt bra alternativ till alla andra krogar. Hos oss slipper ni i alla fall lyssna på "radio" hela kvällen.

Hockey. Egentligen har jag inte lust att fortsätta men jag har väl inget val. Frölunda möter HV idag. Borta. Förlust och säsongen är över. Är det någon mer än jag som inte riktigt förstod vad som hände i veckan? Först spelar vi en alldeles lysande match i måndags och slår HV i Jönköping. Då såg de blå helt slutkörda ut. Misstänker att det var fler än mig som räknade iskallt med två raka i Scandinavium på onsdag och torsdag. Nu blev det två raka. Förluster. Kan inte uttala mig om matchen i onsdags eftersom det blev quiz då istället. Men i torsdags. Spelar vi så även idag så kommer HV få en ganska enkel resa.

Snart dags att packa trunken. Träning ska det bli så här på lördag förmiddag. Fredda och Bullen har fått för sig att klockan nio är en bra tid att träna. Och vem är jag att säga emot. Bara att lyda.

Idag är annars en stor sova-dag. Klockan 22 ikväll ska vi (rockstad.se) befinna oss på Kulturskolan. Det är final i Musik Direkt här i stan och föreningen har åtagit sig att vakta kidsen så att de inte gör för mycket dumt. Fram till åtta imorgon bitti ska vi vara barnvakter. Tomas har varit med förr så om inte så mycket har ändrat på sig kommer vi nog få att göra i natt. Magnus skulle dock ta med Risk så det kan nog blir en trivsam natt. Dock väldigt lång känns det som.

För vänskapens skull så får jag väl säga att jag håller på Ferrari. Fast det är lite lockande att hålla på det där nya stallet vad det nu hette. De är nya. Tomas är ny. Verkar logiskt.

Kom igen nu då. 4-1 till Frölunda idag då!!!

Och ikväll lirar vi ju vm-kval mot Portugal. Har nästan helt glömt faktiskt. Ska ta mig en funderar medans jag tränar på hur jag vill att det svenska laget ska se ut.

Så här såg gårdagens playlist ut: http://open.spotify.com/user/rokkstar/playlist/4AYxWWVyezIAavyZGaaCB7

Tomas önskar er en fantastisk lördag!


Airbourne - Too much, Too Young, Too Fast

Kommentarer
Postat av: Annah

tro´t eller ej men idag hejar ja faktiskt på frölunda ja oxå...gillar inte hv av nån anledning... =)

2009-03-28 @ 15:19:00
Postat av: Robert

"Minus tio personer och Just idag e jag stark på stereon" Plötsligt längtar jag faktiskt tillbaks till krogen på riktigt. Låter ju helt underbart!!

2009-03-28 @ 16:10:04
URL: http://robertgidlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0