Name dropping

Tung dag idag. Fick inleda jobbet med att rätta till alla ordrar som gått fel igår. Och jag menar verkligen alla. Av c:a 100 ordrar hade 70 bytt ägare, 20 inte blivit inlagda alls och så tio stackare som då blivit rätt. Så förlåt om jag överdrev. Var färdig halv ett. Sådär kul. Sen har vårat kära datasystem bestämt sig för att jävlas idag också så det blir tidigt ut till jobbet imorgon.

Däremot har jag haft ett litet kändis-race på jobbet. Kändis? Ja döm själva. Förra veckan pratade jag med Roger Kyrös kusin. Ni vet Luleå hockeys tränare. Igår fick jag mig ett snack med Johan Harjus mamma. Han lirar i Luleå. Tyvärr så är han väldigt duktig och jag bad henne hälsa lycka till i slutspelet. Det ångrar jag nu. Idag fick jag Anton Strålmans tremänning i luren. Tydligen har de inte så mycket kontakt då hon trodde att han fortfarande lirade i Timrå. Hur många kändispoäng har jag skrapat ihop nu?

Har frenetiskt försökt lära mig att blogga från mobilen. Ska man behöva göra på något sätt som intstruktionerna inte säger? Någon som vet får gärna säga till.

Luleå i kvarten. Överraskande? Nja så där. Nu är det lätt att vara kaxig så här i efterhand men jag tippade faktiskt att vi skulle få just Luleå. Att Färjestad skulle välja Brynäs var lika säkert som amen i kyrkan. Och lika safe kändes det att Linköping skulle ta Skellefteå. Då återstod Luleå eller Timrå för oss. Och inget lag i hela elitserien vill ha Timrå i en kvartsfinal.

Fick även ett samtal från Eva Falk i Jönköping idag. Vem är det undrar ni. Inte en aning säger jag men med tanke på alla hockey-släktingar jag pratat med den senaste tiden så var det inte långt bort att koppla henne till Andreas Falk. Föredetta spelare i Hv71. Men nej där gick jag bet.

Och så till comebacken på gräsplan. Det kommer nog tyvärr inte hända. Jag får nog inse att både knät och den goda viljan sätter stopp. Hade min bror hoppat på tåget hade jag definitivt gjort ett försök. Men att ta sig upp till Fridhem själv känns faktiskt inte aktuellt.

Tog en snabbis på le gym idag efter jobbet. Och om det var en snabbis. Värmde upp och körde två övningar sen gav jag upp. Motivationen fanns verkligen inte där. Det plus att man fick armbåga sig fram gjorde det sådär upphetsande.

Pool mot Sunderland ikväll. Kan bli något. Sista chansen? Nej den försvann när vi splelade 0-0 på hemmaplan mot både West Ham och Fulham som vid respektive tillfälle låg sist i serien. Nu ska vi se till att sno åt oss andraplatsen.

Strålman spelar förnärvarande i Toronto, reds anm.

Fotboll ikväll alltså. Öl och lite musik imorgon. Tvätt på torsdag. Och sen drar vi till Stockholm!

Hårdrock på er!


Metallica - One (live @ Hammersmith, London 1988)

Kommentarer
Postat av: Bror

Känns bra att ha en bror att skylla på va?;)

2009-03-04 @ 00:28:44
Postat av: Anonym

kändispoäng=0...

2009-03-04 @ 11:54:16
Postat av: Tomas

Haha.. Om du bara visste hur mycket jag skyller på dig bror.. :)

2009-03-04 @ 12:50:06
URL: http://tr3tton.blogg.se/
Postat av: malin

angående mobilbloggandet..Har du fyllt i ditt mobilnummer i inställningar? Meddelandet skickas till 71305 och måste börja med ordet blogg och ett mellanslag.

2009-03-04 @ 15:02:33
URL: http://mallanp.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jo jag har fyllt i mitt nummer. Och bekräftelsekoden som skickas ut. Och faktiskt till och med bytt nummer för det där är det gamla tydligen.. ;)

2009-03-04 @ 18:44:27
URL: http://tr3tton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0