Två delar sport och en del hårdrock

Tisdag. Normalt sett en jävligt dålig dag. Fast idag känns det rätt bra. Misstänker att det har att göra med att det är ölkultur-afton på Bulters ikväll.

Nu var det ju ett tag sedan sist. Det har väl inte hänt så fantastikst mycket i Tomas liv. Har mest jobbat, sovit och tagit en och annan öl med lite goda vänner. Det finns dock fem saker att rapportera lite extra om.

¤ Metallica i Globen
Vi hade väl lite flyt eller hur man nu ska se det. Vi hade biljetter till lördags-giget. Det på söndag blev ju instället för er som missat det. Hur var det då? Jag måste nog säga "sådär". Det här var tredje gången jag såg gubbsen och det var nog faktiskt den spelning som var minst bra. Naturligtvis drar vår placering ner betyget. Högst upp (och då menar jag verkligen högst upp) i Globen satt vi. Ljudet var dåligt och det kändes nästan som att man satt på utsidan och tittade på. Lite som att ligga hemma i soffan och slänga på "Cunning Stunts". Sen var Kirk Hammet mästerligt dålig. Otight och ofokuserad. Och när han brände av ett solo på 23 sekunder höll jag på att somna.

Däremot så var Lars Ulrich på tårna den här gången. Riktigt kul att dansken för en gång skull kunde hålla takten. Någorlunda. Master Of Puppet, Harvester Of Sorrow och Sad But True gör att betyget ändå blir hyfsat.

¤ Real Madrid - Liverpool
Sjukt skön känsla att slå Real på bortaplan med 1-0. Den så bespottade Benayuon fick avgöra och var faktiskt helt lysande matchen igenom.

¤ Liverpool - Real Madrid
Okej vi hade 1-0 att gå på men Real är ett av väldigt få lag som kan göra fyra mål på tjugo minuter. På vilket motstånd som helst. Nu gjorde de inte det. Inte ett enda faktiskt. Däremot gjorde vi fyra och piskar Real med 5-0 över två matcher. Värdsklass!

¤ Man Utd - Liverpool
Det är alltid sjukt nervöst att åka till Old Trafford och spela. Man vet att man har chansen men allt som oftast slutar det med förlust. På sin höjd en pinne. Men det vi fick så i lördags var rena porren för oss fotbollsälskare. Pool spelade oerhört bra och slog äckliga United med 4-1. I deras egen borg. Det är löjligt stort.

¤ Kvartsfinalserien mellan Frölunda och Luleå
Många skrattade åt Ulf Dahlén och Frölunda när de valde Luleå. Visst åkte vi på storstryk i första matchen men sen tog Dahlén det där skrattet, skrynklade ihop det och stoppade tillbaks det i halsen på alla förståsigpåare. Fyra raka segrar och det var aldrig något snack.

Så där. fem mer eller mindre viktiga prylar ur Tomas senaste två veckor. Kankse inte helt oväntat att fyra var sport-relaterade.

Ett gäng nya band presenterade till Graspop. Lamb Of God, All That Remains och Children Of Bodom var tre. Tomas gnuggar händerna och tycker det börjar ordna upp sig.

Okej det var sämsta av tre. Men det är ändå Metallica vi pratar om så fyran är given. Inget att snacka om.

Sitter på världens segaste dator på jobbet som dessutom saknar ljud. Så idag slipper ni YouTube-klippet.

Hårdrock på er så länge!

Kommentarer
Postat av: Susanne

TOMAS! Metallica är Metallica o dem förlåter man för alla eventuella taktfel eller "tråkiga" solon...

Jag har sett dem EN gång live, -96 måste det ha varit,i Gbg för o va exakt. Det var MIN första riktiga hårdrockskonsert (innan delade väl Jerry Williams, Carola o Dia Psalma i Lunden Grebbestad mina toppkonsertminnen,haha!) o för mig öppnade det en helt ny värld! O vet att folk pissar på "black album" (de jävlarna ska fan få!) men det var just DET albumet som kom lagom till min tonårs-jag-vet-inte-vad-jag-är-eller-vad-jag-ska-lyssna-på-tid...O för det är jag skyldig Metallica ett STORT tack! Vem vet vad det hade blivit av en annars?? Men visst,synpunkter måste man ju få ha,o krav måste ställas på band som hållt på så länge...MEN; Be gentle!! :)

2009-03-19 @ 13:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0