Inte ens nära Hammarby



Jag vet inte ens vart jag ska börja. Så jävla besviken. 1-4 mot Kalmar. Hemma. På Söderstadion! Vad fan är det som händer? Ingenting fungerade. Inget passningsspel. Inget positionsspel. Inga löpningar. Ingen vilja. När laguppställningarna presenterades kändes det ändå rätt bra. Rami in i mål och Söderström bänkad. Dock till förmån för Gaete men han har jag ändå plussat massa förut så... Men vad händer? Helt klart rättvis seger för Kalmar. Och frågan är om inte siffrorna är lite i underkant.

Spelarbetyg (1 till 10 där 6 är godkänt) om Tomas får bestämma:

Rami Shaaban (8)
Rami har varit borta i nästan ett år. Han är lätt bäste Bajare på plan idag. Inget att göra åt målen.

José Monteiro (3)
Monday James (3)
Igor Armas (6)
Emil Johansson (6)
Inte ens nästan godkänt för backlinjen idag. Föll alltför långt ner i planen och såg darriga ut när det hettade till. Igor och Emil gör ändå en godkänd match.

Carlos Gaete (1)
Mikkel Jensen (3)
Lolo Chanko (4)
Castro Tello (5)
Ruskigt underkänt. Kan inte påminna mig om att jag sett någon göra en sämre match än Gaete gör idag. Någonsin. I något lag. Jensen/Chanko fortsätter att ha alldeles för dåligt snitt på passningarna. Castro Tello är den på mitten som försöker men det händer tyvärr alltför lite.

Charlie (6)
Nathan Paulse (5)
Charlie springer, springer och springer. Men oftast fel. Får godkänt för målet och att han skiter i att fira för att springa tillbaks med bollen så Kalmar kan sätta igång spelet. Då stod det 1-4 med tio minuter kvar. Stort.

Fredrik Söderström kommer in direkt efter paus och ersatte Emil som fick kramp i magen. Förstår ärligt inte vad vi ska med 36-åringen till. Långsam, okonstruktiv och bara förbannad. Att han dessutom är vice kapten är en gåta.

Promenerade hem med cykeln från jobbet idag. Historian? Ja den är lite lång. För ett tag sedan lånade jag Gimlis (det är en annan historia) cykel för att hojja till jobbet. När jag väl fick in åbäket till stan och fick den servad så gick ena trampan sönder på premiärturen. Nu har den stått (inte trampan) på jobbet i cirka två veckor och när jag väl fick tummen ur så fick jag inte loss den trasiga trampan. Så idag blev det promenad med cykeln hem. Imorgon ska jag kanske hinna lämna in den för ytterligare en serice. Får kanske be bror som är här och våldgästar.

Nu blir det resten av Chelski-Barca. Essien har gjort 1-0 för de blå på ett mästerligt sätt. Jag brukar ju hålla på Engelsk fotboll men idag hoppas jag verkligen att Barca vinner. Trots att jag håller på Real Madrid och vi blev förnedrade sist.

Tony G har en del att tänka på nu.

Ska man lyckas med Blade 3 sen kanske då.

Vad gjorde Siggi Jónson på läktaren? Kan det vara som så att Bajen-ledningen tröttnat på Mr G? Men inte fan tar vi en ex djyrgårdstränare i så fall väl?


Volbeat - Sad Man's Tongue

Kommentarer
Postat av: Bror

Superettan nästa:) Ha Ha

2009-05-07 @ 14:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0