Kaffe vs. The? 1-0!



Det blev visst lite mer tid på jobbet än vad Tomas hade tänkt idag. Kom inte hem förrän halv sju. Visserligen så har jag ju redan sagt att jag är för snål för att bränna komptimmar på en regnig dag i maj men några hade jag nog kunnat offra. Nu blev det ett rätt lyckat kundmöte så det får väl helt enkelt vara värt det.

Håller på att förbereda lite inför kvällen. Plattvändning på Butlers står på schemat. Precis som vilken fredag som helst då med andra ord. Ska nog punka till det lite idag. Irlandspunka till det för att vara exakt. Känslan inför kvällen är sådär annars. Tror faktiskt inte det blir så överdrivet mycket folk. Inte för att det brukar vara folkstorm men det här ändå blivit lite lite bättre för varje fredag. Fast jag har ju haft fel förr. Tro det eller ej.

Igår kom nästa smäll för Hammarby. Eller snarare smällar. Dels klev Igor Armas av träningen skadad och sen fick vi nya böter för pyro på läktaren. 25.000 pix kostade det oss för att några bengaler tändes på läktaren mot blodvitt. Okej det finns regler som säger att man inte får göra det så man kan fundera på hur ärthjärnorna som kallar sig supportrar tänker. Men samtidigt tycker jag personligen att det borde vara tillåtet att tända bengaler om man gör det under ordnade former. Alltså inte mitt i läktarhavet utan kanske framför klacken. Nu är vi uppe i 65.000:- bara i år i böter. Det är verkligen inte vad vi behöver just nu.

Tomas är kaffedrickare. Hade känts sådär att publicera den bilden annars faktiskt.

Drogba och Bosingwa riskerar fem matchers avstängning efter "attacken" mot Tom Övrebö (ni vet norrmannen som vill kalla sig fotbollsdomare). Naturligtvis borde Chelski avgjort matchen då de ägde sönder Barca. Att skylla på domaren är oftast en ganska dålig undanflykt. Men. I det här fallet så är ju Övrebö så sjukt dålig och berövar Chelski på minst två straffar. Kunde nästan varit sex. Så jag förstår spelarnas reaktion. Jag förstår att de blå spelarna är sinnessjukt frustrerade. Och varför skulle man inte få ge domaren kritik eller skäll för att han är dålig? Om Drogba och Bosingwa blir avstängda så skulle jag faktiskt vilja påstå att det är en "fucking disgrace".

Vart tar bötespengarna vägen som de allsvenska klubbarna betalar? Stoppar förbundet dem i egen fick eller är de öronmärkta för till exempel ungdomsfotbollen? Ska nog forska lite det här tror jag. Ett mail till Svenska fotbollförbundet borde räcka.

Dags för en sväng i duschen innan jobbet. Ska ni ut ikväll så får ni gärna titta förbi på en öl och önska lite skön pubmusik.


Flogging Molly - Drunken Lullabies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0