Grattis på födelsedagen!



Idag har Tomas varit duktig. Faktiskt lite mer duktig än någon annan dag den här veckan. Och vad har man gjort för att få klappa sig på axeln på det här viset? Jo jag klev ur sängen tio i sex imorse och promenerade till jobbet. Känns som att det är en rätt bra start på dagen så det får nog bli en vana. Det tog väl ungefär en timme så det känns lagom. Har dessutom varit på strappats med Helén alla andra dagar den här veckan. Varför? För att jag är banne mig trött på att sitta still på ett kontor hela dagarna. Eller rättare sagt så är jag trött på vad som kommer med ett stillasittande jobb. Kanske inte tio kilo men inte långt ifrån. Det ska bli ändring på det nu.

Sitter och förbereder lördagens äventyr. Ska befinna mig i Färgelanda på en återträff för gamla högstadieklasser. 20 år firar de visst. Jag kommer med andra ord få spela massa tuff musik från mina early years som deejay. Ska bli riktigt kul. Dessutom ska det faktiskt bli lite kul att få spela musik för personer som är uteslutande äldre än mig själv.

Skönt att se att domarnivån i Champions League inte håller särskilt mycket högre klass än den i Allsvenskan. Om jag fick se Bajen göra sin sämsta på över tio år igår så var det nog den sämsta domaren jag sett på lika många år. Helt otroligt att inte Chelsea fick med sig minst en straff. Till och med en blind hade dömt straff. Han hade nog tagit det på ljudet att bollen tog på armen på en Barca-spelare. Två gånger!

Martin Frändesjö tar över Kropps herrar. En liten skräll måste jag säga. Som vanligt är inte lokalblaskan nära att gissa rätt i Silly Season. Ska bli riktigt kul att se om inte handbollen kan få sig ytterligare ett lyft här i stan nu. Damerna i Elitserien och herrarna i Allsvenskan. Kan bli en kul höst/vinter.

Cykla? Nej jag tror faktiskt jag ska skrota den idén. En timmes promenad åt varje håll ger massa skön tid att lyssna på bra musik. Och tänka kan man misann göra också.

Robin Söder (talangen i blodvitt ni vet) har slutat snusa för att slippa skador. Hmm..!? På riktigt..!? Tur att man inte är elitidrottare.

Ja ja. De är inte så mycket äldre än mig. Men ändå. Låt mig vara lite nöjd.

Jag ska inte gnälla över att Barca slog ut Chelski med hjälp av domaren. Det var ju det jag hoppades på. Men det var ändå en katastrofal insats.

Mer musiklyssnande nu. Känns skönt att kunna se fram mot ett lördags-gig på riktigt. Och snart är det nedsläpp i kvarten mellan Sverige och Tjeckien. Är rätt säker på att vi åker. Men hoppet är väl det sista som överger människan.

Vem var det som brydde sig om hockey-vm?

Är det inte lite äckligt när folk bara försvinner? Byggherren på jobbet har inte setts till sen igår förmiddag. Han sov inte hemma i natt och ingen har hört ett ljud. Mysko.

Grattis? Jo jag fick ju se att det är på dagen ett år sedan bloggen fick sitt första inlägg. Så grattis Tomas till ett års bloggande. Det trodde jag faktiskt inte när jag skrev de första raderna här. För ett år sedan då som sagt var.

Hårdrock på er kompisar!


Culture Beat - Mr. Vain (tuff disco från 1993)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0