Tack Sami!



Precis som väntat var det tokmycket att göra på jobbet idag. Ni vet så där mycket så man inte hinner med för att tiden går alldeles för fort. Visst är det skönt när arbetsdagen tar slut snabbare än vanligt. Men jag har ju precis lika mycket jobb med mig hem. Måste ju bli färdig den här veckan med allt.

Tänkte börja med att vara lite förbannad. Den här helgen har fått se två (eller ett och ett halvt) avsked från den stor fotbolls-scenen. Sami Hyppiä spelade sin sista match på Anfield för Liverpool. Han byttes in i den 84 minuten och fick ta över kaptensbindeln från Gerrard. Det är stort och han hyllades av The Kop precis som den legendar han blivit. På rak arm utan att tänka efter för mycket så tycker jag att Sami Hyppiä är vårt bästa nyförvärv någonsin. Vad är jag förbannad över då?

Ja inte är det över hyllningarna till Hyppiä. Det var även stort avsked (och då snackar vi stort med riktigt stora bokstäver) i Italien. Paolo Maldini har gjort 24 säsonger för Milan och spelat 901 matcher. Förutom att han varit en av lagets bästa spelare och varit lagkapten sedan 1997 är han en väldigt bra människa utanför planen. Och nu kommer det som gör mig riktigt förbannad. Efter matchen när Maldini springer ärevarv står det en liten klick som vill kalla sig för supportrar och skriker att det bara finns en kapten. Dom syftar på Baresi och även att Maldini skulle sakna respekt för fansen. Ärligt? Jag har faktiskt svårt att sätta ord på vad jag känner för det beteendet. Hur jävla korkade får man lov att bli? Hoppas att det inte påverkade honom alltför mycket. Det fanns trots allt nästan 70.000 personer till på läktarna som hyllade Maldini. Precis som han förtjänade.

Så. Slut på gnället.

Tomas och bror har varit duktiga idag. Studentpresenter till systrarna inhandlade. På mindre än 30 minuter. Det måste ändå sägas vara en ganska bra prestation. Folktomt var det minsann på Torp också så det var en riktigt behaglig vistelse där ute idag.

Bestämde mig för att det får bli soffan ikväll. Har varit sjukt trött hela dagen. Blodvitt mot ÄMIFIF började precis och det blir nog alldeles lagom att somna till det.

Nu är det bara fem dagar kvar gott folk. Imorgon är det tvätt- och städdag. Dels så vill jag inte komma hem till en skitig lägenhet efter en vecka med damm, svett och folköl. Och dels är jag jävligt trött på att bo i en svinstia. Så imorgon ska det städas. Basta!

Kanske inte bäst ju nu. Men ändå grymt jävla bra. Ta och lyssna på Wolfs senaste alster "Ravenous" så förstår ni vad jag menar.

Tyvärr fick Sami inte vinna ligan med oss. Annars har han gett oss allt vi kunnat önska! Tack som fan!


LIVE - The Beauty Of Grey (live)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0