Folköl och vuxenlekar



Status för sjukdom: Helt klart på bättringsvägen. Piggare och inte alls lika hostig. Dock finns snuvan kvar och rösten är väl inget att hurra för. Framför allt inte när det börjar bli lite sent på kvällen. Låter nästan som att man hinkat några glas whiskey för mycket. Men som sagt. Klart mycket bättre än för några dagar sedan.

Hade en lugn och väldigt skön fredag igår. Dagen började klockan halv två när Christer sms-väckte mig. Sen blev det brännboll på Bodele (eller Bodili som vissa vill kalla det). Tomas som fortfarande är krasslig förde protokoll. Och med tanke på att de flesta hade behövt en sväng i syrgastältet både under och efter aktiviteten känns det som ett klokt val. Sedan mat på Butlers. Kvällen avslutades med skräckis hos Helén. Halvt bakom en filt. Jag gillar absolut skräckfilmer men jag måste också få gömma mig lite.

Dagen så här långt har mest tillbringats på Torp. Present till mormor och tältjakt stod på dagordningen. Present var inte så svårt då mormor samlar på änglar. Tältet var värre. Nog för att det fanns tält men inget som riktigt föll mig i smaken. Är väl lite kräsen efter att de senaste tält-nätterna spenderats i ett tält med tre sovrum och en hall. Skam den som ger sig så till veckan går jakten vidare.

Ikväll är det så dags för deVal-mästerskapen i bowling. Eller en halvofficiell personalfest kanske man kan kalla det för istället. Bowling är nog bara  en bonuslek. Om jag känner mig själv rätt så kommer det nog ändå ligga en del prestige i potten. Ska vara på Butlers klockan fyra och möta de som är sugna på en för-öl. Tomas är sugen men det får ändå bli relativt lugnt ikväll. Ska upp ganska tidigt imorgon och åka till Jönköping. Mormor fyller 80 år och hade tydligen en önskan om att få åka dit. Jönköping? Fråga mig inte...

Om det nu skulle vara någon som är sugen på vem nummer sex på tuffa-trummisar-listan är så får ni vänta någon dag till på den. Hinner jag imorgon så är jag nöjd.

Misstänker att det blir tidig bussfärd tillbaks till Uddevalla ikväll. Så vi syns på Mortens sen gott folk.

Hårdrock och mellanöl på er!


Kiss - Beth (live)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0