Kycklingballar på Kanal 5


Snodd från metro.se


Tisdag. Världens mest tråkiga dag. Utan konkurens. Jag skulle lätt rösta för att göra tisdagen till en arbetsfri dag. Tänk er själva. Jobba en dag. Sen ledig en dag. Och sen är det bara tre arbetsdagar till helg. Det hade ju varit lysande.

Jag antar att det är fler än Tomas som skrattat åt Soneby City Sports. Ballar av stål på Kanal 5 ni vet. Men hur mycket på riktigt är det? Visst, att ställa sig helt spontant inne på biblioteket och börja sjunga känns ärligt. Men inslaget där han retar upp supportar till Hammarby, Djyrgården och råttorna. Det måste vara fejk. Det är fantastiskt roligt. Men som sagt. Fejk-varnings-lampan lyser. Starkt. Idag läste jag dessutom i Metro att personalen på ena restaurangen där inslaget spelats in säger att deltagarna (dvs Soneby och "supportrarna") kände varandra.

I söndags blev det tre poäng för Bajen. ÄNTLIGEN! Vi var väl inte värda det någonstans då ÄMIFIF ägde matchen. Men gör man inte mål så vinner man inga matcher. Det är ungefär så det sett ut för oss den här våren. Hade varit grymt att smiska upp BP imorgon. Fast med Charlie avstängd fem(!!??) matcher kan det bli tufft.

Om jag inte sagt det tidigare så måste jag göra det nu. Det är ju lätt att gnälla när något inte är bra men otroligt svårt att berömma när något är bra. Tomas trivs som fisken på sitt nya jobb. Bra tider, bra folk att jobba med och bra trafikledning. Kan man kräva så mycket mer? Dessutom har jag mer än okej och väldigt roliga arbetsuppgifter. Bara en sån sak som att kunna gå hem i princip när man vill är ju guld värd. Frihet under ansvar är en bra grej!

För er som sitter och biter på naglarna över upplösningen av Tomas tuffa trummislista så kommer jag att presentera hela listan ikväll. Kom på att det minsann finns fler listor jag vill göra. Innan jag drar till Sweden Rock.

Fegt Martin Soneby. Men klokt att inte göra det på riktigt.

Skrattar lite åt situationen på ett jobb jag hade för ett tag sedan där man inte ens fick byta pass med varandra. Helt sjukt.

12 dagar kvar nu gott folk!


Ballar av stål - Soneby City Sports

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0