Kan jag få några extra timmar?



Torsdag. Och oj vad fort tiden går. Tomas kastade upp 17 bollar i luften i måndags och nu börjar de flesta närma sig marken. Dags att försöka fånga dem kanske. Några har redan landat och de har gjort det i min hand så det känns bra. Vissa grejer har det liksom blivit rena dominoeffekten av. När en sak är färdig har två följt efter av bara farten. Skönt för det är inte så mycket tid att vinka på.

Tomas och bror har haft en väldigt effektiv vecka. Vi har verkligen kört i hundra knyck så nu är lägenheten grym igen. Nästan i alla fall. All skit som legat överallt har delvis hamnat i hallen så den får bli dagens projekt. Tycker lite synd om lilebror som kommer hem en timme tidigare än mig och därför får börja en timme tidigare. Fast känner jag honom rätt så blir det lite tvätt istoppat i maskinerna och sen Facebook i soffan tills jag kommer hem.

Alla som trodde att Barca skulle vinna Champions League igår mot United räcker upp en hand. Nu! Det var väl det jag trodde. Inte en enda. Jag hoppades men trodde verkligen inte på det. Men hur grymt var det inte då. Jag mådde verkligen bra igår kväll när man låg i soffan och domaren blåste av matchen. 2-0 till Barca. Inte för att jag håller på dem. Tomas är ju Real Madrid-kille om ni missat det. Men det var jävligt gütt att United inte vann. Dessutom var de röda ovanligt bleka och dåliga. Skönt var ordet.

Hur mycket tid har Tomas att packa och grejja på innan avfärden till Sweden Rock? Rätt svar är: inte mycket alls. Ikväll blir det tvätt och slutkläm på städningen. Och dessutom är det derby. Imorgon är det först jobb till fem sen några timmars ledig innan det ska liras plattor på Butlers. Och för en stund sedan blev jag uppringd och fick frågan om jag kan jobba lördag också. Hela lördagen. I Lund. Vet inte riktigt hur jag ska få det här att gå ihop. Säga nej till något kanske? Jo men jag behöver ju pengarna under festivalen plus att det kommer några mer som jag vill åka på i sommar. Jag får väl helt enkelt bita ihop.

Derbyt ikväll ja. Jag kommer sitta uppkrupen i ett hörn i soffan och titta mellan fingrarna. Skador och avstängningar gör att vi inte ens är i närheten av att ställa upp med starkaste laget. Dock så talar den senaste tidens form för att det kan bli ganska kul ändå. Två segrar och en oavgjord på tre matcher. Jag hade kunnat offra morgondagens thai-lunch för tre poäng ikväll.

Igår bestämde jag mig för att skaffa ny telefon. Min N95:a har verkligen varit mig trogen i två år och funkat hur bra som helst. Men nu var det dags. Tomas är normalt sett lite allergiskt mot märken som inte heter Nokia eller Sony Ericsson. Fast nu har jag blivit övertalad. HTC ska tydligen göra riktigt bra telefoner och den här ska vara i klass med iPhone som jag egentligen vill ha. Det blev alltså en Google-telefon. Kan bli hur roligt som helst.

Jag har förstått att folk som surfar runt på olika bloggar gillar att titta på bilder. Det gör ju faktiskt jag också så nu tänkte jag misann bjuda på några halvtaskiga mobilbilder från noga utvalda delar av hemmet. Hmm. Ja eller hur man nu ska se på det.

     

  


Med dagen räknat så är det bara tre dagar kvar nu!

Den som har flest prylar när han dör vinner och Magnus leder överlägset.

Okej jag är kass på att tippa. Men 3-0 hade varit så sjukt roligt.

Hårdrock på er!


Bullet - Heading For The Top

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0