Vad är det som händer?


foto: aftonbladet.se


Idag var Tomas trött. Hade väl i och för sig bestämt mig redan igår för att inte traska till jobbet idag. Men det var ruskigt svårt att kliva ur sängen. Ska bli riktigt trevligt att sova ut imorgon. Tänker nog inte gå upp förrän jag vaknat minsann.

I förrgår avgick vår ordförande. Igår sparkas sportchefen. Legendare Lasse Eriksson är den förste som får sparken från Bajen när det ska sparas. Men hallå. Ikonen Lasse Eriksson. Mannen som gav oss vårt första (och hittills ända) sm-guld. Och enligt personer runt omkring föreningen en av få som hade väldigt spännande framtidsplaner. Och framförallt ett väldigt stort bajenhjärta. Jag ställer mig långt fram i ledet av frågande grönvita. Vad är det som händer?

Vädersnack? Självklart. Om någon frågade mig vad det är för väder idag så hade mitt svar blivit att vi har skitväder. Det blåser, är mulet och fuktigt i luften. Men nu måste jag nog stanna upp och fråga mig själv. Jag gillar ju egentligen sånt här väder. Det är ju naturligtvis inte så kul att vara utomhus. Men att slänga sig i soffan och titta på en film är nice. Eller sätta sig nära fönstret och bara titta ut är också lite mysigt. Kan man då säga att det är skitväder?

Två fotbollsmatcher ikväll. Först "derbyt" mot Brommapojkarna. Hoppas, hoppas, hoppas att segern över Malmö i söndags var en liten boost för grabbarna. Två raka hade varit grymt skönt. Idag saknas båda anfallarna på grund av avstängningar. Mitt tips är att Castro Tello och Freddy Söderberg bildar anfallspar. Om inte Tony G väljer att spela med endast en forward. Haris är tydligen tillbaks från skada idag vilket är grymt positivt.

Match två är finalen i UEFA-cupen. Shaktar Donesk mot Werder Bremen. Tänk om det skulle lossna ordentligt för Markus Rosenberg snart. Tomas ska hålla tummarna för att Mackan stänker in två bollar ikväll. Minst.

Just som jag trodde att jag tröttnat på att kämpa och försöka på min fritid (när de flesta andra bara är bakåtsträvare och bromsklossar) hände något. Tomas har nämligen börjat snickra på en ganska ball idé. Som vanligt så arbetar hjärnan i 200 knyck men den här gången kan det förhoppningsvis bli något av mina tankar också. Dock så kan jag inte sjösätta min plan för berörda parter än på låt säga tre veckor. Och frågan är om jag kan få ett vettigt svar förrän augusti. Men man kanske skulle försöka att lugna ner sig lite och låta det ha sin lilla gång det här. För det är en ganska cool grej. Och den kommer gynna det lokala musiklivet rätt mycket.

Back to work.

Hårdrock på er kompisar!


Damien Rice - 9 Crimes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0